If I should die before I wake

Det känns som att det är dags att ta tag i mina sömnproblem nu. Eller ja, problem och problem - jag har inte upplevt det som problem tidigare och därför inte brytt mig. Pratade med morsan igår. Hon var inte jätteförtjust över att jag sover 4-5 timmar per natt. Jag har helt enkelt inte hunnit sova mer. Jag fattar också att det inte är bra på sikt, men jag är ju inte trött! Jag orkar precis som vanligt, är inte trött vare sig på morgonen eller kvällen (eller därimellan heller, för den delen). Går jag för en gångs skull och lägger mig tidigt så ligger jag naturligtvis vaken i flera timmar.

Men nu de senaste veckorna så har mitt hjärta betett sig mer och mer oroväckande. På kvällarna rusar det. Ibland i flera timmar, andra gånger går det över efter en halvtimme. Och hjärtbekymmer vid 18 års ålder är ju inget jag känner för att dra på mig. Så nu ska jag göra ett allvarligt försök att sova mer. Sju timmar, åtminstone. Planerna sattes i verket redan igår. Jag tog några Valeriana och däckade vid 23:15. Vaknade, trött som ett as, vid 8. Haha. Nu ska jag kila iväg till skolan. Hoppas ni har bättre sömnvanor än jag..

Lite designändringar på bloggen också. Vad tycks?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0